Lessons in Chemistry
Apple TV + / 2023
Bert, Bertie Ellwood, Tara Miele, Millicent Shelton, Sarah Adina Smith
Victoria Bata, Lee Eisenberg, Bonnie Garmus
8.0
8

Brie Larson očito je (barem nakratko) dosadilo glumiti u marvelovskim i sličnim bedastoćama u kojima je obično gledamo nakon "Sobe" u kojoj je zaslužila Oscara za najbolju glavnu žensku ulogu. Potom se bacila ona na uloge superjunakinjama u tim glupim filmovima od kojih mi se jednostavno povraća, no i u mini seriji snimljenoj prema istoimenoj knjigi Bonnie Gamurs ona je neka vrsta superjunakinje. U samom uvodu negdje na početku šezdesetih njenu Elizabeth Zott vidimo kao voditeljicu kulinarskog showa koji je sve samo ne tipičan. Dok kuha ona pašta šutu, poparu, knedle sa šljivama, hajdučki ćevap ili što su već Amerikanci tada jeli, priča ona o kemiji i kako putem kemijskih formula i sastojaka dobiva najbolje preferanse hrane koju sprema.

Potom putujemo desetak godina u prošlost, u 1951. godinu i mladu Elizabeth upoznajemo kao kemičarku u laboratoriju na fakultetu u Kaliforniji koja nikad nije mogla akademski napredovati samo zato što je žena. I radi ona posao za koji je prekvalificirana, a suočena je s onim grubim seksizmom i šikaniranjem tipičnim za to doba što je savršeno prikazano recimo u seriji "Mad Men". Jedina je ona žena u laboratoriju dok su sve druge žene na fakultetu daktilografkinje, tajnice i slično, a svi je nazivaju draga, ljubavi, mala i govore joj da se mora više smiješti i da ne bude stalno namgrođena.

I od početka nam je jasno gdje je ženama mjesto u to vrijeme, a velika većina njih i prihvaća takvo stanje stvari. Elizabeth baš i ne te želi ona dokazati da je jednako sposobna kao i njeni kolege muškarci, a ključni trenutak u njenom životu bit će upoznavanje briljantnog mladog kemičara Calvina (Lewis Pullman). On je najveća zvijezda na fakultetu jer zahvaljujući njegovim otkrićima stižu novci raznih zaklada, a ispostavit će se da su Elizabeth i Calvin nevjerojatno slični. Oboje su isključivo fokusirani na posao, nemaju baš razvijene socijalne vještine, a vrlo brzo između njih će se razviti ljubav koja će završiti - tragično.

Vrlo brzo Elizabeth će ponovno ostati ne sama, nego sama i trudna, potom i s malenim djetetom, no neće ona odustajati od svog beskompromisnog stava i potrebe da pokaže za što je sposobna. I bio je "Lessons in Chemistry" jedna od onih inspirativnih serija koja možda i nije snimljena po stvarnim ljudima i stvarnim događajima, no svejedno jako dobro donosi duh vremena u Americi pedesetih i šezdesetih. Ta pametna, hrabra, odlučna i beskompromisna žena definitivno je ispred svog vremena i svojom odlučnošću, inteligencijom pa i šarmom rušit će neke barijere, a "Lessons in Chemistry" je svakako serija vrijedna gledanja.