Apple TV + / 2024
Shaun James Grant, Jim Loach
Paul Rutman, Ameir Brown
UK
7.0
7

Jedan stari slučaj ubojstva koji se već odavno smatra razriješenim, dovest će u konflikt iskusnog detektiva Daniela Hagertya (Peter Capaldi) i mladu policajku June Lenker (Cush Jumbo) u novoj solidnoj britanskoj policijskoj seriji. Nije sad "Criminal Record" bio bogznašto, no mogao bi zadovoljiti apetite onih koji vole policijske krimi serije, a autor Paul Rutman dotiče se tu brojnih aktualnih tema kao što su policijska brutalnost i njihovo ponekad ne baš sasvim pravedno postupanje, rasizam i mizoginija. Policajka mulatkinja Lenker radi na odjelu za nasilje u obitelji, a jedne večeri primit će ona poziv prestravljene žene koja se odbija predstaviti i tvrdi da ju je partner upravo divljački pretukao. I to uz prijetnje da se ne zafrkava s njim jer će završiti poput žene koju je ubio, a za čije je ubojstvo drugi muškarac osuđen na 24 godine zatvora.

Mlada detektivka će se zainteresirati za ono što je čula i doznati da zaista postoji čovjek koji služi kaznu od 24 godine zatvora zbog ubojstva žene. Ta pomalo idealistički nastrojena policajka željna promjena zastarjelog načina na koji policija funkcionira, doći će do iskusnog inspektora Haggertya koji je vodio taj slučaj.

A taj slučaj djeluje posve čisto jer osuđeni Errol priznao je ubojstvo djevojke, no svejedno starom detektivu koji u fušu radi kao šofer za ekskluzivne klijente, nije drago što se počinje čeprkati po njegovim slučajevima. Ubrzo će postati jasno da on nešto skriva te da on i ostatak njegove klike odnosno još nekolicina sadašnjih i bivših policajaca nisu u svoje vrijeme radili baš sve prema propisima.

Kad počne dublje kopati po tim starim slučajevima, mlada policajka fino će se uvaliti i dovesti u opasnost i sebe i članove svoje obitelji. Možda i najjači adut cijele ove serije su izvedbe dvoje glavnih glumaca jer i Capaldi i Jumbo su iznimno uvjerljivi i autentični. Kako je June žena, a ktome i miješane rase, tako se ona cijelo vrijeme bori protiv predrasuda po oba ta pitanja dok je Haggerty jedan od onih policajaca koji su prošli sve, očito su se u svom poslu služili raznim metodama da bi došli do rezultata. A i njegovi kolege su slični i jedni drugima tu drže leđa i ne dopuštaju nekome da samo tako propitkuje njihov rad. Imao je "Criminal Record" i potencijala za nešto više, no ipak je to ostalo dosta klišeizirano, a ako izuzmemo dva glavna lika, ostatak je dosta neuvjerljiv, nerazvijen. Scenarij također ima neke slijepe ulice odnosno podradnje koje ne vode nikuda i čini se da su ubačene samo kako bi se dovuklo do traženih osam epizoda.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.