Grant Lee Phillips - Widdershins [2018]

Grant Lee Phillips
Widdershins
Yep Roc Records / 2018
8.6
8

Ako bih ikada sastavljao listu bendova koji više ne postoje, a postoji mogućnost da nekada ponovo sviraju i stvaraju novu muziku, pre svega jer su im svi glavni članovi u životu, Grant Lee Buffalo bi bila na samom vrhu te liste.Grant Lee Buffalo se doduše okupljaju sa vremena na vreme, kako bi odsvirali po koju kraću turneju ili po neki koncert, ali po rečima frontmena i ko-osnivača benda Grant Lee Phillipsa teško da će do novog albuma ikada doći.

Zato sam Grant Lee Phillips redovno objavlja veoma dobre solo albume. Od 2000.godine i prvog solo albuma Ladies' Love Oracle  Phillips je objavio 9 solo albuma, u kojima se veoma sigurno kretao kroz razne žanrove, folk, amerikanu, alternativni rock i objavio album obrada omiljenih hitova njemu omiljenih bendova iz 80ih (Nineteeneighties).

Widdershins (reč koja označava kretanje u pravcu suprotnom od kazaljki na satu ili konra-smer) je njegov deveti album u kome je Phillips kroz muziku i stihove kanalisao sve svoje nezadovoljstvo i bes trenutnom političkom, ekonomskom, socijalnom situacijom ponajviše u SAD, nakon dolaska Trumpa na vlast.

Kako je kraj Trumpovog mandata još uvek daleko, a tu je i njegov mogući reizbor, o rezultatima njegove politike verovatno je još rano govoriti, ali ono što već sada možemo reći je da je njegova politika inspirisala mnoge muzičare da stvaraju dobru muziku, pa je tako i Phillips stvorio odličan album, jedan od najboljih u svojoj karijeri.

Snimljen za samo četriri dana u Nešvilu, što je daleko brže od bilo kod drugog Phillipsovog albuma, sa istom ekipom, Lex Price (bas) i Jerry Roe(bubanj), sa  kojom je snimio i odličan prethodni album The Narrows,  Phillips je na ovom albumu upravo uhvatio tu atmosferu, napetosti i emocija na prvu loptu. Ujedno, možda delom i zbog toga što Grant Lee Phillips i prateći bend funkcionišu kao dobro uigrana trojka, ovaj album u sebi nosi ponajviše sličnosti sa muzikom Grant Lee Buffalo, i to kao presek njihove celokupne karijere.

Album otvara „Walking in Circles“ u kojoj Phillips stihovima  "I'd rather go down fighting for the water/Than start another war for oil/Go find another way to fill the coffers," jasno postavlja agendu ovog albuma, u kojoj se kroz stihove u nekoliko pesama dotiče tema rasizma, fašizma, socijalne eksploatacije, zatim ljubitelja vatrenog naoružanja u “Totally You Gunslinger”, ali bez da i u jednom trenutku upada u bilo kakvu patetiku ili jeftine i potrošene političke pamflete. Naprotiv, u suptornosti sa stihovima, njegova muzika je na momente čak i puna nade, koja dolazi iz majstorski izvajanih melodija, što je uostalom i jedan od glavnih trademarkova Phillipsa kao muzičara.

Drugi od prepoznatljivih Phillipsovih muzičkih izraza su i setom prožete ali i ujedno kao melem blage i prijatne harmonije i melodije. To osetite odmah na početku “Uruly Mobs” pre svega kroz vokalne aranžmane i Phillipsov tenor, što je i dalje jedan od njegovih najsnažnijih instrumenta, a zatim i kroz odličnu gitarsku melodijksu liniju. “King of Catastrophies” je savršena balada u kojoj dolazi do vrhunca sve što je pomenuto o njegovom glasu i melanholičnim melodijama.