DADDY LONG LEGS - Lowdown Ways [2019]

DADDY LONG LEGS
Lowdown Ways
Yep Roc Records / 2019
9
9

Sama pojava trojke koja nastupa pod imenom DADDY LONG LEGS je poput scene iz filma O Brother, Where Art Thou? Voz staje i iz njega izlaze tri tipa u western odelima sa prslucima i black ribbon kravatama: Brian Hurd kao evanđelistički propovednik sa usnom harmonikom, gitarista Murat Akturk kao kockar i Josh Styles kao revolveraš naoružan indijanerom i zvečkom. Pored groblja mimoilaze se sa grupom zatvorenika na prisilnom radu, koji pevaju kroz zube “...then i started stompin.. all over this land...” i marširaju uvezani lancem. Trojka iz New Yorka prolazi pored njih, sledeća stanica je raskršće, sunce neumorno tuče a sastanak je tek u ponoć. Ovako počinje Lowdown Ways, pesmom "Theme from DADDY LONG LEGS".

Melodična “Pink Lemonade” dolazi iz kuhinje JD McPhersona, da bi je momci začinili svojom prepoznatljivom distorziranom patinom, rezultat je najkomercijalnija stvar koju je DLL do sada snimio. “Ding Dong Dang” nas vraća na teritoriju kojom gospodari Howlin’ Wolf a rani radovi John Lee Hookera mogu se povesti kao definitivna inspiracija za “Mornin’, Noon and Nite”. Duh još jednog NewYorkera lebdi nad ovim materijalom, "Glad Rag Ball" i "Snagglepuss" su pesme iz kojih isijava lucidnost dostojna jednog Jona Spencera.

Osim klasičnog i ranog country bluesa, na ploči ima elemenata rock 'n' rolla ("Winners Circle"), cajuna (“Célaphine”), akustičnog countryja (“Back Door Fool”) i gospela (u ritmu pomahnitalog voza na "Be Gone"). “Wrong Side Of The River” na kraju pojačava Western vajb, i dok DADDY LONG LEGS jašu u zalazak sunca, prate ih reči “when the last drink has been drunk we shall not return, and the final song it has been sung we shall not return...”

Svih 12 kompozicija na Lowdown Ways producirao je Jimmy Sutton (JD McPherson, Pokey Lafarge, Jake La Bot) u Hi-Style Studiju u Chicagu. U odnosu na prva dva albuma i zvuk i pristup su promenjeni (kao i izdavač, umesto Norton Recordsa  tu je Yep Roc Records), a DDL je proširio svoj muzički spektar, ne zaboravljajući pri tom svoje korene. Na putu do rock 'n' roll spasenja, kroz prljavi blues i country, ovakve sirove himne predstavljaju istinsku hranu za duh. Hodočašće može da otpočne.