Jason Hawk Harris
Love & the Dark
Bloodshot Records / 2019
8.8
9

Jason Hawk Harris je dotakao dno za vrijeme pisanja i snimanja svog debi LPja Love & the Dark

Ovaj mladić, poreklom iz Hustona, prvi kontakt sa country muzikom ostvario je preko svog dede, koji ga je uveo u ovaj svet, i kroz zajedničko porodično pevanje tokom praznika. Harris je u tinejdžerskim godinama poceo da sluša punk i indie rock, ali su mu se među šumom tadašnjih atrakcija izdvojio zvuk, u tom trenutku skrajnutog, benda Queen. Solo radovi Freddie Mercuryja uticali su na njega da odluči da ode na studije klasične kompozicije na UCLAu.

Tokom turneje sa indie folk bendom The Show Ponies Jason je počeo pisati vlastite pesme, intuitivno se vraćajući country korenima, ali uz korišćenje klasičnih i rock 'n' roll obrazaca. Svoj prvi solo EP Formaldehyde, Tobacco and Tulips objavio je 2017. godine.
U meduvremenu, njegov svet se raspao: majka je umrla od komplikacija alkoholizma; njegov je otac bankrotirao nakon što ga je tužio kralj Maroka; sestri je dijagnostikovana multipl skleroza i prevremeno je rodila je sina sa cerebralnom paralizom. Posledica svega ovoga bila je da se Jason potopio u sopstvene poroke.

Iz ovako teške situacije JHH je uspeo da izade sa devet alt-country pesama, u kojima on nasuprot neumoljive brutalnosti gubitka postavlja regenerativnu snagu ljubavi. "The Smoke and the Stars" je raskošna ljubavna balada koja predstavlja grandiozni uvod. Od minimalistickog početka, preko dugog krešenda do finalne katarze, čežnja i bol se pretvaraju u radost i konačno u ushićenje: “Maybe I was just waiting for you, to get through the grapevine, tear down that door, and let me live in those green eyes of yours.

Nakon ovakvog početka, “Cussing at the Light,” nas vraca u klasicni honky tonk pijem-da-te-zaboravim mod, sa ubrizganim Cajun tempom, koji nas priprema za maničnu "Confused", u kojoj barski klavir valja himnu o nepromišljenom uletanju u bračnu zajednicu. Alkoholizam i zavisnost su ono što nam “Giving In” ispoveda, iako se radi o tužnoj pesmi, u njoj se nazire i tračak nade.

“Phantom Limb” i “Blessed Interruption” su dve strane istog novčića, u kojima se Harris direktno dotiče gubitka majke. Prva je mračna balada koja tiho opisuje sahranu kroz bolne lične detalje (uz eksploziju emocija u gitarskom solou na kraju), dok druga peva o bezuslovnoj ljubavi koja nam omogućava da preživimo ovakve ponore.

“Red Room Blues” relaksira atmosferu kroz dvominutni rock n roll, da bi nas “Grandfather” odveo na eterično putovanje u zagrobni život, gde se Jason vodi imaginarni dijalog sa svojim dedom. Ova vizija isijava svetlom koje će rasterati mrak, na talasima lepršave bestežinske melodije, i zatvara LP osećajem da postoji mesto u kome svako od nas može pronaći svoj mir, kao i da je to mesto pored onih do kojih nam je u životu najviše stalo.

Love & the Dark je nešto više od odličnog debitantskog albuma. Osim muzičkog majstorstva i jakih produkcijskih vrednosti on sadrži i hipnotičku emotivnost, koja se ne može odglumiti. U doba specijalnih efekata i sveprisutne izveštačenosti ovakva ogoljenost je retka pojava, a još ređe uspeva da ne deluje banalno.

Jason Hawk Harris uspeva da svoja najintimnija osećanja predstavi bez zadrške, kroz klasičnu country estetiku, ali sa progresivnim pristupom, koristeći svoje klasično muzičko obrazovanje, što se ispostavlja kao dobitna kombinacija. Iako je ovakav LP u velikoj meri proizašao kao posledica spleta okolnosti u njegovom životu i nemoguće ga je ponoviti, sve ukazuje na to da će ovaj mladić pronaći svoje mesto u društvu velikana country muzike.