The Mandalorian [2020]

The Mandalorian
Sezona 2
Disney / Lucasarts / 2020
9.4
10

Nakon prve sezone tv serije "The Mandalorian" bilo je jasno da Disney konačno napravio ispravan korak u Star Wars univerzumu. „The Mandalorian“ je, po oceni mnogih Star Wars fanova, među kojima je i autor ovih redova, najbolje ostvarenje iz ovog univerzuma nakon one originalne trilogije sa početka 80ih. Ja bih još dodao da je najbolje ostvarenje nakon prva dva filma, jer ja lično nikada nisam bio preveliki fan „Star Wars: Return f the Jedi“ i cele one zavrzlame sa evoksima. To je još tada bio previše Disney-evski momenat.

Druga sezona  „The Mandalorian“ ne samo da vraća Star Wars na pravi put, već više nego sigurno spašava celu franšizu, koja je bila ozbiljno uzdrmana nakon one papazjanije sa poslednja tri dela i "kreativnog" prepucavanja J.J. Abramsa i Riana Johnsona. I za sve to treba zahvaliti dvojici likova Jon Favreu i Dave Filoni-u. Glumac, režiser, producent scenarista Jon Favreu je ima koje ne treba previše predstavljati ljubiteljima filmske umetnosti. Jos od kultnog filma „Swingers“ (1996) u kome je bio u glavnoj ulozi uz Vince Vaughna, ali bio i scenarista , Favreu stoji kao glavna ličnost iza brojih ostvarenja poput „Iron Man“ i „Iron Man 2“, „The Mandalorian“ „Chef“...

Dave Filoni stoji iza animiranih Star Wars ostvarenja, poput „Star Wars The Clone Wars“ , „Star Wars Rebels“ i „Star Wars: Resistance“ koje takođe imaju veoma dobre ocene i od okorelih fanova ali i od kritike.

Ovo samo pokazuje da je recept za uspeh i kvalitet prilično jednostavan, barem na samom početku, a to je dajte posao ljudima koji znaju šta i kako treba da rade. I to je upravo bio slučaj sa „The Mandalorian“. Favreu i Filoni, obojica veliki fanovi univerzuma,  su imali viziju i od nje nisu odustajali uprkos pritiscima svojih šefova, javnosti ili pak glumaca, poput recimo glasina da je Pedro Pascal, pretio da će napustiti seriju ukoliko mu ne dozvole da češče glumi bez šlema, ne samo zbog kreativnog dela već više zbog jednostavnog razloga da je veoma naporno provoditi sate i sate pod onim oklopom.

Kao i u prvoj sezoni i druga je neodoljiva mešavina westerna i samurajskih filmova, jer glavni lik Din Djarin (Perdo Pascal) je upravo nešto između Clinta Eastwooda i Toshiro Mifunea. Kao i u prvoj sezoni, činjenica da je konstantno pod oklopom, njegov zadatak je učinila samo težim, jer se najveći  deo glumačkog posla sveo na glumu jezikom tela i glasovnog, ispod mandalorianskog šlema. Svojim stavom, pokretima, hodom, i fizičkom reakcijom na situacije iz okoline Pedro Pascal mora da prenese i oslika lik Don Djarina, što on veoma ubedljivo i radi. Njegov glas je tek na drugom mestu, jer Mandalorian i ne priča previše. takva je njegova štura i gruba priroda.

Naravno da jedna od glavnih prednosti za građenje ovog lika, ali i svih ostalih likova u ovoj tv seriji, je odličan posao navedenih kreatora i scenarista. Pored odlično i duboko osmišljenih likova i veoma uverljivi dijalozi, kojih upravo ima taman koliko treba, ni previše ni premalo, osim u slušaju Bill Burra, ali opet "ne zatvaranje usta"! je nešto u čemu je Burr i najbolji .