Mafia III [2016]

Mafia III
2K Czech; 2016.
7.0
7
Illusion Softwork nas 2002 godine smestio u ulogu Tommy Angela, sitnog kriminalca koji napreduje kroz redove organizovanog kriminala do samog vrha. „Mafia“ je tada donela mnogo novih i zanimljivih novina u svet video igara i verovatno bi se moglo reći da je direktno uticala da „Grand Theft Auto“ serijal naraste do kvalitetnih izdanja kakava su poslednja dva njihova nastavka. Na 12 kvadratnih kilometara koliko je bila površina mogli ste da idete kuda god poželite, uđete ili ukradete svaki auto koji vidite, vozite se javnim prevozom i divite se , za ono vreme odlično dizajniranom gradu Lost Haven, koji je za inspiraciju imao San Francisko i Čikago u tridesetim godinama. Ipak naracija je bila možda i najača strana igre i dozvoljavala vam je da se potpuno uživite u lik koga vodite, u odlično režiranim scenama pritiskali su vaše emotivne tastere i kreirali momente koji u vašem sećanju traju veoma dugo. U tom trenutku ponudili su daleko više od njihove konkurencije u igri „Grand Theft Auto 2“ pa i sledećoj „Grand Theft Auto San Andreas“ koja se uglavnom svodila na isprazno i bezumno nasilje. Tek u poslednja dva nastavka ovog serijala, u njegovom četvrtom i petom delu, primetan je uticaj prvog dela Mafije i za obe ove igre može se reći da su prava remek dela kada su kompjuterske igre u pitanju.

Na žalost, češki studio Illusion Software, sada 2K  Czech, nije krenuo u tom pravcu. „Mafia II“ nije bila loša igra ali je bila daleko ispod svog prethodnika, slična situacija je i sa „Mafia 3“.

Poslednji deo ovog serijala vodina nas u Nju Bordo, u 60te. i više nego očigledno je da je ova igra inspirisana Nju  Orlansom iz tog perioda. U ulozi ste Lincolna Claya, i igra počinje njegovim povratkom iz rata u Vijetnamu. Ubrzo saznate da je mladi Lincoln imao veoma teško detinjstvo, odrastao u sirotištu, i da se o njemu brinuo lokalni sveštenik i da mu je kao drugi otac bio Sammy Robinson, lokalni vođa afro američke kriminalne organizacije, koji  potpada pod stereotip kriminalca/Robina Huda, tj on je svakako kriminalac koji krade od države i bogatih ali se ujedno brine i o ljudima iz svog kraja. Mlađani Lincoln veoma brzo po povratku, zbog osećanja lojalnosti prema svom drugom ocu Sammyju, biva uvučen u spiralu kriminala i nasilja, u svet koji je želeo da napusti po povratku iz rata.

Igajući ovu igru imate utisak da su ovo radila dva tima. Sa jedne strane imate prilično traljav gameplaj. Iako je „Mafia I“ u odrećenim momentima bila brutalno teška, „Mafia III“ je veoma često smešno lagana, doduše ja je igram na srednjem, normalnom nivou težine. Fizika u ovoj igri veoma često nema mnogo smisla, posebno kada svojim vozilom u punoj brzini udarite kamion i bez skoro ikakvog oštećenja po svoj automobil ili sebe podvućete se ispod. Pretrčavanje prometne ulice u prvom delu moglo je biti kobno po Tommy Angela, dok se auto gotovo odbija od Lincolna Claya. Doduše Lincoln jeste ko odvaljen od planine i da su u pitanju ovi današnji plastični automobili pa i pređete preko toga, ali u ovoj igri u pitanju su čelične grdosije američke auto industije iz 60ih. Možda sve ovo nekome deluje kao sitnica, ali upravo pažnja na takve sitnice igru čini realističnom.