Star Wars:The Rise of Skywalker
Walt Disney Studios / Lucasfilm Ltd / 2019
J.J. Abrams
Chris Terrio, J.J. Abrams, Derek Connolly
7.6
7

Kraj filmske sage, koja traje više od 4 decenije je tu. Sage koja je u mnogome obeležila, promenila i postala deo života mnogih generacija u poslednjih 40 godina. Kraj filmske sage, koji sam ja lično umalo propustio jer mi je bilo preko glave sve one kvazi drame i peripetija koje su pratile ovu trilogiju. I bila bi to velika greška, jer na kraju, iako sam u bioskop krenuo sa veoma niskim očekivanjima , “The Rise of Skywaker” je pored svih očiglednih sitnih mana, nedostataka, povremenih naivnih momenata dobar “Star Wars” film.

Pripermajući se za ovu projekciju, u poslednjih nedelju dana odgledao sam prethodna dva filma. One starije ovog puta nisam. Prvu trilogiju znam dovoljno dobro i gledao je možda i previše puta, dok drugu ne želim da ikad više pogledam. “The Force Awakens” je recimo pristojan film, moj utisak o njemu, nakon svakog sledećeg gledanja, nikada nije bio tako pozitivan kao nakon prvog.

Opštem utisku nakon premijere "The Force Awakens" doprinelo je mnogo toga, ushićenje što konačno imamo opet “Star Wars” film, dobili smo nove, zanimljive karaktere, videli neke stare omiljene, i generalno ceo film je bio nostalgični osvrt na sam početak ove sage.

Drugi film "The Last Jedi" u prvom trenutku je izgledao kao iskorak napred, i pored ogromnih negativnih ocena okorelih fanova, do čijeg mišljena mi nikada nije mnogo stalo. U tom filmu je ipak bilo nečega što vam ne da mira, a ne znate tačno da uprete prstom šta je to tačno.

Rian Johnson je pokušao da malo da protrese i šokira publiku, što generalno i nije loša ideja, osim kada dobijete da radite nastavak dela koji ima toliko veliko nasleđe, ne samo kroz filmove, već sve ostalo što je gradilo famu ovog univerzuma u poslednjih 40 godina, poput knjiga, stripova, video igrara, tv serija.  Kao što rekoh, odgledao sam film ponovo pre nekoliko dana, pa je sve vezano za “The Last Jedi” bilo prilično sveže.

I već u prvoj polovini filma osetite šta je o nedostajalo onom prethodnom. “The Rise of Skywalker” je gotovo od prvog minuta jedna brza, luda, avanturistička vožnja, umnogome poput jedne žestke akcione video igre.  Vizuelni efekti obično prate ovakvu radnju su naravno  vrhunski, zanimljiviji i živpisniji od efekata prehodna   dva filma , jer nema nikakvog smisla upoređivati ovaj aspekt sa ostvarenjima  starim 20 ili 40 godina, bar ne sa tehničke strane.