Netflix / 2019
Jenny Ceballos, Mauricio Leiva-Cock, Diego Ramírez-Schrempp
Kolumbija
Španski, Portugalski
7.8
8

Nekako smo navikli da televizijska ostvarenja, pre svega tv serija, koje na stižu iz Južne Amerike najpre povezujemo sa raznim telenovelama i operskim sapunicama. Verujem da ima i onih ostvarenja koja ne potpadaju pod ove žanrove, i kojima bi verovatno trebalo posvetit pažnje. Da bi se do tih ostvarenja  došlo, treba prilično kopati i tražiti, što u vremenu hiperprodukcije tv serija retko ko radi.  Zahvaljujući Netflixu, jedno od  tv serija sa tog podneblja došla je pod radar ljubitelja krimi misterija širom sveta.

Kolumbijska tv serija „Frontera Verde“ ili „Green Frontier“ započinje višestrukim ubistvom mladih žena duboko u amazonskoj prašumi. U malo mesto, koje se nalazi uz sam Amazon, daleko od civilizacije, na samoj granici Kolumbije i Brazila, dolazi mlada detektivka Helena Poveda (Juana Del Rio).

Bogota, odakle Poveda dolazi je na daleko višem stepenu civiliuzacije, u šta se ona sama veoma brzo uverava. Duboka korupcija, nepoštovanje zakona, zajednica duboko ogrezla u kriminal i pod kontrolom lokalnih moćnika, suprotavljena je mističnim autohtonim indijanskim plemenima, koji imaju svoje zakone, zakone džungle i priode i konstantnoj su borbi sa došljacima, kojima je ekploatacija i brza zarada po svaku cenu jedini cilj.

U takvoj situaciji Poveda se nalazi u opasnom procepu, kroz koji mora veoma pametno i oprezno da se kreće kako bi izvukla živu glavu, i rešila zločin.

Kako je jedna od ubijenih žena indijanskog porekla, i očigledno je žrtva nekog rituala, jer joj je izvađeno srce, stvari počinju da poprimaju mističan tok. Od tog trenutka imamo prilike da pratimo tri vremenske linije. Jednu smeštenu u 40im godinama, drugu u 80im i treću u sadašnjosti. Sva ova tri narativa se polako približavaju i uklapaju u poslednjoj epizodi, koja nam sa jedne strane nudi određene odgovore na sijaset otvorenih pitanja a sa druge strane uvijena je u natprirodne misterije vezane za mitologiju amazonskih plemena.

Independent movie studio Troma Entertainment - disrupting media