HBO Max / 2020
Luke Scott, Alex Gabassi, Sergio Mimica-Gezzan, Ridley Scott, James Hawes
Aaron Guzikowski (created by)
U.S.A.
8.5
8

Pod stare dane legendarni Ridley Scott odlučio se vratiti žanru koji ga je najviše proslavio i žanru kojem je ipak nekako najviše dao, znanstvenoj fantastici. Hoće to valjda u sutonu života da čovjek i više nego inače počne lamentirati i promišljati o smislu života, bitku, početku i kraju svega i sličnom. Da ta pitanja zanimaju starog Ridleyja mogli smo možda i najbolje vidjeti u "Prometeju", potom i u novom nastavku "Aliena", koji se zapravo nastavlja na "Prometeja" i također je svojevrsni prequel kultnog filma o osmom putniku. Stoga i ne čudi da je Scotta zaintrigirao scenarij Aarona Guzikowskog (Prisoners), distopijska fantazija smještena negdje u 22. stoljeće koju bi se najbolje moglo opisati kao mračnu i intrigantnu priču kojom se otvaraju brojna zanimljiva i uvijek aktualna pitanja o umjetnoj inteligenciji, bioetici, evoluciji, religiji, majčinstvu i smislu ljudskog postojanja uopće.

Koji je smisao ljudskog postojanja pitanje je koji su si postavljali brojni filozofi i mudraci i još nitko nije uspio pronaći konkretan odgovor. Jesmo li mi zaista samo najobičniji sisavci koji su se najbolje prilagodili životu na Zemlji u odnosu na ostatak životinjske ekipe ili je nekakvo božanstvo biće poslalo ljude na Zemlju? Kako je izgledao početak ljudi i kako će izgledati naš kraj, pitanja su kojima su se često bavili mnogi pisci, potom i filmaši, a i "Raised by Wolves" je jedna od onih intelektualno stimulativnih serija kojoj nije svrha tek puka zabava, već cilja ona i nešto više. Stari Scott ne samo da je izvršni producent serije koja bi u budućnosti trebala dobiti i drugu sezonu, već je i režirao prve dvije epizode i na taj način udario svojevrsni vizualni pečat. Tri epizode režirao je i njegov sin Luke, a dvije potpisuje i naš čovjek u Hollywoodu, Sergio Mimica-Gezzan, sin legendarnog režisera Vatroslava Mimice, koji je godinama bio asistent režije Stevenu Spielbergu, a posljednjih godina je televizijski režiser.

I ne treba od "Raised by Wolves" očekivati jednu od onih blockbusterskih svemirskih avantura krcatih akcijom, eksplozijama i jurnjavama u nekakvim letjelicama, iako, naravno, ima i toga. Više je ovo promišljajuća drama o tome što čovječanstvo čeka u budućnosti i zamišljanje kako bi mogao izgledati svijet sutrašnjice i što bi se dogodilo ako stvarno uništimo Zemlju da ona više ne bude moguća za život. Upravo to se dogodilo i ovdje, negdje 150 godina budućnosti nakon što su godinama bijesnili vjerski ratovi. Na kraju su posljednji takmaci ostali Mithraici (u stvarnosti u Mithraici bili rivali kršćanima na početu nove ere, dok ih ovi nisu potaracali) koji vjeruju u boga sunca (Sol) i ateisti koji vjeruju u tehnologiju. Iako su Mithraici odnijeli pobjedu u ovom ratu, korist od toga im je bila dosta slaba pošto je valjda zbog upotrebe nuklearnog naoružanja Zemlja otišla kvragu.

Kako bi spasili čovječanstvo, Mithraici su na planet Kepler-22b, za koji se vjeruje da bi na njemu ljudi mogli ne samo preživjeti, već i stvoriti novu civilizaciju, poslali svemirsku arku. No, na Kepler-22b zaputila su se i dva androida, Majka (Dankinja Amanda Collin koju sam uspio prepoznati tek nakon nekoliko epizoda kao Marie iz legendarne antiromanse "A Horrible Woman") i Otac (Abubakar Salim). Njihov zadatak je nekoliko fetusa koji će ubrzo izrasti u djecu odgojiti kao ateiste jer su ih njihovi tvorci programirali na način da razmišljaju da je religija kriva za svo zlo što se događa na svijetu i da nova civilizacija ne smije biti opterećena nečim tako destruktivnim kao što je religija. S druge strane, putnici s mithraičke arke planiraju i na novom planetu stvoriti religijsku državu te su uvjereni da ih je sam Sol poslao ondje i da će im on pokazati put, voditi ih i što već rade ti bogovi.

Među putnicima na arci je i dvoje ateista, Marcus (Travis Fimmel) i Sue (Niamh Algar) koji su se prošvercali zamijenivši lica s dvoje ateista i predstavljaju se kao oni. Vrlo brzo i na novom planetu nastavit će se borba između vjernika i Majke, nevjerojatno zaštitnički nastrojene prema djeci, za koju će se ubrzo ispostaviti da je ona moćni ratni android znan kao Necromancer, kasnije reprogramiran za odgoj i othranjivanje djece. No, očito je nešto od starog koda ostalo u njenom procesoru, a cijelo vrijeme kao da će se ona boriti s algoritmima i kodovima koji su usađeni u nju sa stvarnim majčinskim instinktima koji kao da će se početi razvijati u Materi. Definitivno je "Raised by Wolves" sadržaj koji bi trebao zadovoljiti apetite ljubitelja SF-a, a posebno veseli što će se snimati i druga sezona ove mračne i intrigante te vizualno impresivne serije.