The Forge, British Broadcasting Corporation (BBC), Masterpiece See / 2020
Michael Keillor
David Hare
U.K.
7.5
7

Hugha Lauriea oni nešto mlađi vjerojatno najbolje pamte kao Dr. Housea u istoimenoj američkoj seriji, a oni nešto stariji kao Bertieja Woostera u kultnoj britanskoj humorističnoj seriji "Jeeves i Wooster" s početka devedesetih. U obje te uloge, kao i u mnogima prije, između i kasnije, Laurie je bio briljantan, a na visini zadatka je on i u ovoj političkoj mini seriji koju je osmislio veteran britanske televizije i filma David Hare (The Hours, The Reader). I "Roadkill" je jedan od onih modernih i iznimno ciničnih sadržaja koji politiku i političare ne prikazuju u osobito pozitivnom svjetlu. Lauriev Peter Laurence tako je ideal tip modernog političara - ciničan, korumpiran, pohlepan, spreman iskorištavati moć koju posjeduje.

Predstavlja se on kao tipični moderni konzervativac, kao freemarketaš libertarijanac i tehnokrat, no naravno da je sve to standardna fasada koja skriva takve populističke lopine. Laurijev lik kojeg ćemo u početku upoznati kao ministra prometa djeluje kao da je potpredsjenik kluba zastupnika HDZ-a, ljigavac najgore kategorije koji je spreman svaku situaciju izokrenuti u vlastitu korist. Odmah na početku prve epizode Laurence je dobio tužbu protiv novina zbog klevete nakon što je istraživačka novinarka Charmian Pepper (Sarah Greene) u zadnji čas povukla svoj iskaz. Slavodobitno izlazeći iz sudnice, Laurence se hvali da je popularan i da ga ljudi vole baš zato što voli kršiti pravila.

I zaista je on jedan od onih stereotipnih pokvarenih političara spremnih na sve, no u trenucima kad mu se čini da je nezaustavljiv, privatni život počet će mu se raspadati. Saznat će da kćer za koju nije ni znao da postoji odslužuje kaznu u zatvoru, a legitimna kćer završit će na naslovnici tabloida kako šmrče kokain dok joj se najbolja prijateljica predozirala. Tu je i kriza u vezi s ljubavnicom koju vješto skriva od obitelji, a sve to se odvija u trenucima kad Velika Britanija doživljava krizu vlasti i premijerka Dawn Ellison (nažalost odnedavno pokojna Helen McCrory) je na udaru. No, sve te nedaće kao da će u političaru koji će uskoro biti promaknut u ministra pravosuđa dodatno potaknuti inat i dodatno ga potaknuti na igranje igre u kojoj je najbolji. Može li se ovakav tip za kojeg nam je od prve sekunde jasno da je najgori mućak među mućcima zaista izvući iz svih tih obruča koji će se početi stezati oko njega, glavno je pitanje s kojim ćemo se susresti tijekom ove serije.

U zadnje vrijeme kao da se sve više i više snima ovakvih političkih serija i to s takvim ciničnim tonom (ili ja upravo gledam takve serije?) u kojima se moderni političari razotkrivaju kao najgori šljam spreman na apsolutno sve. Naravno da to nije daleko od istine i svjedočimo da se u većini slučajeva u politiku uključuju zaista samo oni najgori od najgorih, oni koje smo valjda kao klinci u školi šamarali i vukli za uši i oni s kojima se nitko nije htio igrati pa na ovaj način pokušavaju liječiti komplekse. Zahvaljujući nadahnutom Laurieu, kojem ova uloga savršeno odgovara, ali i ostatku kvalitetnog glumačkog ansambla (u kojem je i Dankinja Sidse Babbet Knudsen kao Laurenceova ljubavnica), "Roadkill" funkcionira iznimno dobro i višeslojna je to priča finog ritma koja se gleda u jednom dahu.