Sezona 1
Lucasfilms / Disney / 2022
Toby Haynes, Benjamin Caron, Susanna White
Tony Gilroy, Dan Gilroy
9.2
9

Star Wars fanovi već godinama kukaju za nekim „ozbiljnim“ ostvarenjem iz ovog univerzuma. Ne može se poreći da su se  nakon onog fijaska sa novom trilogijom i onih par sporednih filmova, Lucasfilms i Disney u potpunosti povadili tv serijama, od kojih je svaka, bila više nego kvalitetna. Ali sve tv serije „Mandalorian“, „The Book of Boba Fett“, „Obi-Wan“, pa čak i animirani „Bad Batch“ uveliko su se oslanjale na elemente koje su bliže onoj nerd/geek publici. Džedaji, lovci na ucene, odmetnuti storm truperi i povrh svega „sila“, to su stvari na koje se ponajviše ložila pomenuta publika, dok je kod one, manje maštovite publike, sklonije realnom svetu izazivala podsmeh.

Od trenutka kada je Disney preuzeo franšizu deluje kao da konstantno traga za načinom da spoji ta dva sveta, što je izrodilo onaj nesrećni pokušaj Rianna Johnsona da napravi Star Wars za odrasle, ili pak uvlačenje trenutnim sociološkim trendovima i akcijom „The Force is Female“.

Suočeni sa ogromnim protestom fanova i epskom katastrofom franšize,  Disney uzde prepusta Dave Filoniju koji je potpuno preokrenu stvari. Ali i pored toga, tv serije pod njegovom palicom i dalje su previše oslanjale na pomenute elemente Star Wars univerzuma. što apriori kod jednog dela publike sva ova ostvarenja čini neozbiljnim.

Kada je najavljena tv serija „Andor“, gde je glavni lik, naravno Cassian Andor, koga i u seriji ali i filmu „Rogue One“ odlično glumi Diego Luna, reakcija fanova je bila mlaka, i pratile su je kometari tipa da je „Andor“ serija koju niko ne želi, o liku koji nikoga ne zanima. E pa na kraju dobili smo verovatno i najbolju tv seriju iz Star Wars univerzuma, koja će na žalost ostati ujedno i najpotcenjenije ostvarenje.

U „Andor“-u nema džedaja, nema sile, nema nikakvih Skywalkera, Soloa, Kenobija, imperatora Putina...pardon Palpatina, ili bilo kog drugog dobro poznatog karaktera. Nema čak ni vanzemaljaca, bar ne u onom glavnim ulogama, već su više nešto poput dekora u pozadini. U centru pažnje su poptuno obični ljudi, bez ikakvin natprirodnih osobina, jednostavni, obični, često nevidljivi, čiji životi su i dalje važni i koji su na kraju oni pravi heroji koji menjaju svet.