The Watch
BBC America / 2021
Simon Allen
UK / USA
1.2
1

Nema dovoljno vremena u životu za sve dobre, filmove, serije, muziku, knjige, video igre i šta god drugo da volite. Zato je otrpilike stav ovog portala, da dobrim i pristojnim stvari treba dati prostora, a one loše zaboraviti. Ako ste i već naleteli na nešto što vam baš i nije leglo, dovoljno je što ste utrošili vremena dok ste došli do zaključka da je loše, zar treba da gubite pišući o njoj.  Pa ponekad, u veoma retkim slušajevima i treba. Ali samo u retkim, kada vama lično zbog nekog razloga loš kvalitet tog dela posebno smeta.

Jedan od takvih primera je tv serija „The Watch“ u produkciji BBC America.  Na prvi pogled, nekome to može delovati ko obična kriminalistično, epsko fantastična, steam punk papazjanija slabije B produkcije. Takvih ostvarenja bar ima gomila, po čemu se ova razlikuje.

Pa razlikuje se jer na samom početku produkcije, „The Watch“ je trebalo biti ekranizacija koju ogromna armija ljubitelja književnog opusa Sir Terry Pratchetta čeka već godinama. Ekranizacija romana o Noćnoj straži Ank Morporka, konačno otelovorenje možda i najomiljenije grupe likova iz Disksvet univerzuma.

Romani Terry Pratchetta nisu često bili ekranizovani, i već smo pisali o onima koji jesu. Razlog tome nikako nije kvalitet ili popularnost. Terry Pratchett je iza sebe ostavio oko 70 knjiga koje su se prodale u preko 75 miliona kopija. Razlog ne tako čestih ekranizacija je to, što je sam Pratchett imao veoma stroge uslove prilikom davanja prava na snimanje filma ili serije na osnovu njegovih dela.

2019.godine, na primer, imali smo odličnu tv seriju „Good Omens“ koja je takođe zasnovana na romanu koji su zajedno napisali Pratchett i Neil Gaiman. Ali u ovom slučaju sve je bilo pod strogim nadzorom Gaimana, inače odličnog Pratchettovog prijatelja. Sam Gaimen je naveo da su on i Prtachett razgovarali o ekranizaciji tog romana i da se Gaimen u toku produkcije strogo pridržavao Prathettovih želja i što je očigledno urodilo plodom.

Još za njegovog života krenuli su planovi za snimanje tv serije o Samuelu Vimesu i noćnoj straži i to pod producentskom palicom njegove ćerke Rhianne Pratchett, ali se ozbiljno pristupilo tome tek kada je 2018.godine BBC America objavila da je naručila 8 epizoda tv serije pod imenom „The Watch“.

Posao scenariste, vođe projekta i kreatora poverili su Simonu Allenu, scenaristi i producentu koji iza sebe ima recimo tv serije „Three Musketiers“ i „Das Boot“. Prdocentska kuća Narativia, koju je osnovao sam Pratchett, na čijem čelu je njegova ćerka i koja ima zakonska prava na Pratchettove romane pojavljuje se samo figurativno, bez ikakvog uticaja na kreativni deo.