Sväng – In Trad We Trust [2020]

Sväng
In Trad We Trust
Galileo / 2020
8
8

Osnovani 2003. godine, Sväng su uspeli da postave nove standarde kada je u pitanju muzika na usnoj harmonici - kako u pogledu repertoara, tako i tehnike. Sofisticiranim, ali zabavnim programom vlastitih kompozicija, ovi vizionari uspeli su da uvere publiku i profesionalne krugove širom svijeta u neograničene mogućnosti ovog često podcijenjenog majušnog instrumenta. Uopšte, Sväng je svih ovih godina širio svoj opus bez predrasuda i publici omogućio sonična putovanja bez presedana u pogledu kompaktnosti i virtuoznosti.
Duhovni epicentar kvarteta Sväng je finska narodna muzika. Otkad je grupa osnovana, tradicionalne melodije iz Finske i drugih zemalja, uz originalne kompozicije, su ključni deo njenog repertoara. Nakon osam albuma i sedamnaest godina nastupanja u neizmenjenom sastavu, momci su odlučili da je pravi trenutak da se vrate svojim korenima i objave album koji sadrži isključivo tradicionalnu muziku.

In Trad We Trust odaje počast finskoj narodnoj muzici u različitim oblicima: drevnim runo pesmama, kantele i jouhikko tradicijama kao i obimnom nasleđu violinske muzike. Poigravanje sa pesmama i kompozicijama koje su poznate široj publici uvek predstavlja riskantan potez, ali  Sväng hrabro nastoji da u svojim aranžmanima očuva emocionalni naboj originala. Ovo pre svega možemo čuti na kompozicijama 'Euran polkka ja Mollipolkka' i 'Peltoniemen Hintriikin Surumarssi', gde je druga melanholična meditacija na kojoj je zvuk usamljene violine zamenjen zidom zvuka koji podseća na crkvene orgulje. Favorit je definitivno i romska 'Minä yksin kuljen', čiji je sentiment i više nego verodostojno dočaran usnim harmonikama. Zanimljiv prilog je booklet, koji sadrži tekstove svih pesama.  Video link ispod teksta vam predstavlja live izvođenje celog albuma!

Za one koji su već upoznati s finskom narodnom muzikom, In Trad We Trust nudi nove verzije starih favorita, dok onima koji istražuju nove zvučne teritorije ovo može da posluži kao udžbenički sažetak o svim varijacijama muzike koje su otkrivene i koje se i dalje mogu otkriti u ovom delu sveta svijeta.  Sväng sam po sebi predstavlja jedinstven sastav, čije tumačenje tradicionala ne bi trebali da izostavimo, kao i mesto hodočašća za sve ljubitelje usne harmonike.