Hyperobject Industries
Adam McKay
Adam McKay
7.0
7

Armaggedon Meets Idiocracy u političko-društvenoj satiri Don’t Look Up, ostvarenju Adama MeKeja, poznatom po odličnom, a sličnom ostvarenju The Big Short.

MeKejev film počinje otkrićem ogromne komete od strane naučnog tima koji predvode doktor Mindi (Leo DiKaprio) i Kejt Dibiaski (Dženifer Lorens), što sve podseća na filmove katastrofe, izuzetno popularne u par navrata u poslednjih 60 godina, ali autor filma kreće satiričnom diskursom i taj podžanr dominira u nastavku priče, gde trampizovana administracija nošalantno prihvata realnost, sigurna u pobedu nukleranih dronova i raketa, te tradicionalnih ’američkih vrednosti’.... naravno, nakon što javnost biva alarmirana.

Don’t Look Up svoju satiričnu agendu bazira na gramzivosti političkih elita, koje se udružuju sa krupnim kapitalom, ne bi li na bizaran način odagnali realnost i ostvarili profit na minimalnoj kolaternaloj šteti.

Mekejev film uspeva da održi tempo od 2 i po sata, ubacujući top cast sa Meril Strip, Ronom Perlmanom, Kejt Blanšet, dok muzički deo tima pojačava Arijana Grande...

Don’t Look Up jeste efektna satira, međutim, autorova agenda nije da se poigra sa fabulom, već i da pokaže koliko je realnost bliska satiri u dvadesetprvom veku, koliko su se linije između fikcije koju reflektuju filmovi i stvarnosti koju emetuju mediji udruženi sa elitama, približile, koliko stripovi više nisu smešni, već realno tragikomični, i koliko satira više nije oruđe za narativni obračun sa polupismenim svetom i pseudoelitama, već legitimni žanr za podsmeh surovoj i nepodnošljivoj stvarnosti u kojoj normalan čovek živi iluziju, a nenormalan, opijen, drogiran ili lud zapravo živi utopijsku viziju života na zemlji.